Lämnar ni någon garanti på reparationen?
Kan ni låsa upp operatörslåsta telefoner?
Varför tidsbokning?
Hur kontaktar jag er?
Kommer någon information att försvinna i samband med reparationen?
Hur skickar jag min enhet till er?
Vilken information ska jag bifoga i mitt paket?
Vart ska jag skicka min enhet?
Hur lång tid tar det innan min enhet returneras?
Hur beställer jag reservdelar och tillbehör?
Vad kostar frakten?

 

Lämnar ni någon garanti på reparationen?

 

Ja, du har alltid 90 dagars garanti på utfört arbete och reservdel. Garantin gäller endast reservdelen vi monterat. Garantin omfattar inte skador som uppstår i samband med fukt/tappskador.

 

Detta innebär att om vi reparerar glaset på din telefon är det just glasets funktion som omfattas av vår garanti. Om du har tappat din telefon eller utsatt den för fukt omfattas inte detta av vår reservdelsgaranti. Om någon annan del än den reservdel vi monterat slutar fungera efter vår service omfattas inte denna av vår garanti.

 

Innan din enhet repareras utför våra tekniker en funktionskontroll av enheten. Samma funktionskontroll utförs även då din reparation är utförd för att säkerställa att din enhet fungerar som den ska efter utförd reparation.

 

 

Kan ni låsa upp operatörslåsta mobiltelefoner?


Nej, tyvärr. Vi rekommenderar att du vänder dig till den aktuella abonnemangsleverantören för att låsa upp din telefon. De brukar kunna erbjuda upplåsning för en mindre kostnad.

 

 

Varför tidsbokning?

 

Genom att boka in ditt serviceärende får du snabbast möjliga service. Du får ofta tillbaka din telefon inom 1 timme från det att du lämnat in din enhet. Vissa modeller som kräver limning och pressning tar ett par timmar extra att reparera. Under reparationstiden får du en lånetelefon som vi ringer dig på så fort reparationen är utförd.

 

 

Hur kontaktar jag er?

 

Telefon:
036 – 29 29 102

 

E-post:
info@displaybyte.se

 

Facebook:
Displaybyte.se

 

Vi återkommer till er så fort vi kan och alla mail besvaras inom 24 timmar från att det skickats.

 

 

Kommer någon information att försvinna i samband med reparationen?

 

Nej, du kommer att ha kvar all din data som finns lagrad på din enhet. Vi rekommenderar dock alltid att göra en säkerhetskopia av din enhet.

 

 

Hur skickar jag min enhet till er?

 

Kontakta oss innan du skickar din enhet till oss för att säkerställa lagerstatus.

 

Din enhet ska skickas med fulladdat batteri och utan säkerhetskod så att vi kan säkerställa reparationens kvalitét. För att undvika transportskador på din enhet bör du paketera den väl med exempelvis orginalkartong inslagen i ytterliggare cellplast i ett vadderat kuvert. Skicka alltid er enhet med rekommenderat brev, på så vis kan ni vara säker på att enheten når oss.

 

 

Vilken information ska jag bifoga i mitt paket?

 

Bifoga din returadress, telefonnummer samt eventuell e-post.

 

 

Vart ska jag skicka min enhet?

 

Skicka din enhet till följande adress, märk ditt paket med din returadress samt telefonnummer. Skicka enheten med rekommenderat brev.
Adress för att skicka din enhet:

Displaybyte Sverige AB
Barnarpsgatan 94
553 33 Jönköping

 

 

Hur lång tid tar det innan min enhet returneras?

 

Din enhet returneras och repareras inom 24 timmar ifrån tidpunkten då den hämtats ut från vårt postkontor. Vi returnerar alltid din enhet med Postens värdehantering och din enhet skickas mot brevförskott. Skickar du på en måndag så kommer vi att få din enhet på tisdag, vi lagar din enhet och du har din enhet tillbaka senast torsdag. Skickas en fuktskadad telefon tar det alltid minst en extra dag att reparera.

 

 

Hur beställer jag reservdelar och tillbehör?

 

Du beställer dina reservdelar via e-post info@displaybyte.se eller telefon 036-29 29 102. I ditt mail skriver du din fullständiga adress, vilken reservdel du vill beställa, antal och färg. Din försändelse skickas sedan mot postförskott och du betalar dina reservdelar då du hämtar ditt paket. En enhetsfrakt på 99 kronor inklusive moms tillkommer utöver reservdelarnas kostnad.

 

 

Vad kostar frakten?

 

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 99 kronor inklusive moms. Fraktavgiften inkluderar även postförskottsavgift vilket innebär att du betalar för din reparation eller reservdel då du hämtar ditt paket från ditt postombud.