Köpvillkor

1.Beställ reparation

Displaybyte.se arbetar efter tidsbokning och din enhet repareras alltid med expresservice. Kontakta oss alltid innan verkstadsbesök via

Telefon:
036 – 29 29 102

Chatt:

På vår webbplats.

E-post:
info@displaybyte.se

Facebook:
Displaybyte.se

2. Garanti

Du har alltid 90 dagars garanti på utfört arbete och reservdel. Garantin gäller endast reservdelen vi monterar på er enhet. Garantin omfattar inte skador som uppstår i samband med fukt/yttre åverkan.

Detta innebär att om vi reparerar glaset på din telefon är det just glaset funktion som omfattas av vår garanti. Om du har tappat din telefon eller utsatt den för fukt omfattas inte detta av vår reservdelsgaranti. Om någon annan del än den reservdel vi monterat slutar fungera efter vår service omfattas inte denna av vår garanti.

Innan din enhet repareras utför våra tekniker en funktionskontroll av enheten. Samma funktionskontroll utförs även då din reparation är utförd för att säkerställa att din enhet fungerar som den ska efter utförd reparation.

3. Beställning/köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Displaybyte.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Displaybyte.se Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan att skicka in din telefon. För att handla/lägga en beställning hos oss måste du vara 18 år.

4. Pris

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Displaybyte.se inte råder över. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

5. Frakt

Om du väljer att betala mot postförskott kostar frakten 149 kronor inklusive moms. Om du väljer att förskottsbetala din reparation kostar frakten 79 kronor inklusive moms.

Du hämtar ut försändelsen från ert DHL-ombud alternativt PostNord-ombud.

6. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

6.1 Vid verkstadsbesök

Swish eller kontantbetalning

6.2 Via internet

Om du väljer att betala mot postförskott kostar frakten 149 kronor inklusive moms. Om du väljer att förskottsbetala din reparation kostar frakten 79 kronor inklusive moms.

7. Leveranser

Din telefon skickas inom 24 timmar från att vi hämtat ut din försändelse. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror(reservdelar) blir slutsålda innan vi hinner uppdatera webbplatsen, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan(reservdelen) finns i lager. Alla våra försändelser skickas med Posten och dess värdehantering. Du som kund kan alltid spåra dina försändelser via kollinummer.

8. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

9. Transportrisken

Displaybyte.se tar inget ansvar för transporten till oss eller från oss hem till dig. Vi rekommenderar därför alltid att du använder rekommenderad post när du skickar till oss. Paket som som inte skickats rekommenderat tar vi inget ansvar för. Du och transportföretaget står för risken vid försändelser till oss.

10. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadad eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post info@dispaybyte.se så att vi tillsammans kan göra en anmälan till posten. Posten ersätter skador upp till 5000 kr, dock endast vid rekommenderad post brev.

11. Ångerrätt och öppet köp

Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har lagt beställning och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp/reperation betalar kunden för frakten. Vi kommer att minska beloppet du har betalat oss för den tiden vi har lagt ner samt kostnaden för reservdelen för att reparera din telefon ifall du skulle välja att ångra reparationen.

Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mailfrågor inom 24 timmar.

12. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via telefon 036-29 29 102 eller via e-post info@displaybyte.se för vidare instruktioner. Meddela oss innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Observera att vid fukt/tappskada kan det uppstå osynliga skador som vi ej ansvarar för. Vår verkstad är inte auktoriserad via exempelvis Apple.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

13. Återbetalningar

Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

14. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

15. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta vår kundservice (gärna på e-post info@displaybyte.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

16. Våra betalningslösningar

Swish

Kontantbetalning

Faktura (gäller endast AB)

17. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämda avtal.